tirsdag den 31. januar 2012

Sunde og fedtfattige vafler:)

Hej :-) 


jeg har en svaghed for kager og slik, derfor vil jeg give jeg den her opskrift på kalorielette og fedtfattige vafler, som der stadig smager super. 


300 g hvedemel.
3 tsk bagepulver
½ tsk salt
2 spsk sukker
5 dl kærnemælk (du kan vælge at skifte ud med sødmælk)
oliemargerine eller rapsolie til stegning. 





Du starter med at sigte hvedemel og bagepuvler sammen. Mit favorit køkkenredskab til at blande denne slags flydende dej til fedtfattige vafler, er helt klart en blender. Jeg har en stor OBH blender, som jeg altid bruger – også når jeg laver mine pandekager.
Så er det bare op med alle ingredienser pånær mel og bagepulver. Lad det hele køre sammen, og lidt efter lidt tilføjer du melen. Det skal gerne ende med en ret tyk flydende dej.
Alt imens du laver dejen, kan du godt tænde for dit vaffeljern, da det skal være godt varmt, når du starter med den første sunde vaffel. Det er det samme når du laver pandekager, der mislykkes den første pandekage altid, da panden aldrig er varm nok.
Kom lidt oliemargerine på vaffelpladerne og hæld så vaffeldejen over så det dækker pladerne – husk på, at de hæver en smule mens du varmer dem. Bag dine vafler gyldne og brune – gerne en smule hårde / knasende på ydersiden. 
Kun 29 kcal pr. vaffle :-)

1 kommentar:

  1. Hej. Har du glemt at skrive æg i opskriften, eller er det med vilje?

    SvarSlet